داروخانه آنلاین دکتر روغنی

پی آر پی صورت چه تاثیری دارد


03 اردیبهشت 1403

پی آر پی صورت چه تاثیری دارد


جوانسازی صورت با پی آر پی توسط تزریق پلاکت‌های غنی شده فرد به صورت انجام می‌گردد. PRP صورت باعث کاهش چین و چروک، بهبود جای زخم آکنه، سفت شدن پوست، بهبود تیرگی و پف زیر چشم و… می‌گردد.

پی آر پی صورت

پی آر پی صورت چه تاثیری داردآنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  1. پی آر پی صورت چیست؟
  2. پی آر پی صورت چگونه انجام می شود؟
  3. عوارض تزریق پی آر پی صورت کدام‌اند؟
  4. مزایا پی آر پی چیست؟
  5. سخن پایانی

1. پی آر پی صورت چیست؟

PRP صورت یکی از روش‌های درمانی پوست صورت است که با پلاسمای غنی از پلاکت انجام می‌شود. این روش برای جوانسازی پوست صورت عالی عمل می‌کند. درواقع، در پی آر پی صورت از پلاکت‌های خون برای تحریک جوانسازی استفاده می‌شود تا به بهبود بافت پوست صورت کمک ‌کند. درنتیجه، این روش در دسته درمان‌های تزریقی قرار می‌گیرد. از روش PRP برای تقویت مو نیز استفاده می‌شود. در این روش با افزایش خون به پیاز مو، ضخامت مو و رشد طبیعی آن افزایش یافته و از ریزش مو جلوگیری می‌شود.

2. پی آر پی صورت چگونه انجام می شود؟

عملکرد پی آر پی صورت به این گونه است که تزریق پلاکت ها به پوست باعث تولید فاکتور رشد می‌شود. این موضوع باعث تحریک کلاژن سازی در پوست می‌گردد. کلاژن همان ماده‌ای است که پایه و اساس جوانی پوست را فراهم می‌سازد. هرچه سن افراد افزایش پیدا می‌کند، بدن کلاژن کمتری تولید می‌کند. درواقع پی آر پی صورت با تحریک تولید کلاژن، کاهش جای زخم، بهبود بافت پوست و درنتیجه، داشتن پوستی سالم و شاداب کمک می‌کند. به طور کلی مراحل انجام پی آر پی صورت عبارتند از:

مرحله ۱: نمونه خون فرد به مقدار اندکی گرفته می‌شود.

مرحله ۲: با استفاده از سانتریفیوژ، عمل جداسازی  پلاکت ها از پلاسمای خون آغاز می‌شود. تعداد پلاکت‌های موجود در پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) تقریباً ۳ تا ۵ برابر بیشتر از پلاکت‌های خون در گردش طبیعی است. علاوه بر این، حاوی فاکتور رشد مشتق از پلاکت (PDGF)، فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF)، فاکتور رشد تبدیل کننده (TGF) و سایر پروتئین‌های فعال است که به جوان‌سازی پوست کمک می‌کنند.

مرحله ۳: پلاسمای غنی از پلاکت با یک سرنگ استریل خارج شده و به پوست صورت تزریق می‌ گردد.

3. عوارض تزریق پی آر پی صورت کدام‌اند؟

شایع‌ترین عوارض جانبی PRP صورت کبودی، التهاب، تورم و قرمزی هستند. این عوارض معمولا بلافاصله بعد از PRP صورت نمایان می‌شوند و در عرض چند روز از بین می‌روند.

تزریق PRP به طور کلی به عنوان یک روش آموزش دیده و ایمن در نظر گرفته می‌شود. با این حال، ممکن است برخی از عوارض جانبی و موقتی پس از تزریق PRP رخ دهد که در اکثر موارد طبیعی و خودبخود بهبود می‌یابند. برخی از عوارض جانبی ممکن عبارتند از:

۱. درد و تورم: پس از تزریق PRP، ممکن است درد و تورم موضعی در منطقه تزریق رخ دهد. این علائم معمولاً موقتی هستند و در عرض چند روز بهبود می‌یابند.

۲. احتمال خونریزی و کبودی: به دلیل تزریق محلول پلاسمای غنی از پلاکت، ممکن است در محل تزریق خونریزی کوچک یا کبودی رخ دهد. این عوارض معمولاً طبیعی هستند و در عرض چند روز بهبود می‌یابند.

۳. عفونت: اگر تماس باکتری‌ها یا میکروب‌ها به محل تزریق PRP رخ دهد، عفونت ممکن است رخ دهد. اما با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی و استفاده از تجهیزات استریل، این خطر به حداقل ممکن می‌رسد.

۴. حساسیت: برخی از افراد به مواد موجود در PRP حساسیت دارند و ممکن است به شکل تحسس، خارش یا قرمزی پوست به طور موقت پاسخ دهند.

5. آسیب بافتی: تکنیک تزریق نامناسب می‌تواند منجر به آسیب به بافت شود.

6. آسیب های عصبی: اگرچه نادر است، اما خطر آسیب عصبی در طول فرآیند تزریق وجود دارد.

مزایا پی آر پی چیست؟

4. مزایا پی آر پی چیست؟

از مزایای PRP صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بدون عوارض جانبی
  2. کاملا طبیعی بدون احتمال واکنش آلرژیک یا عفونت
  3. ماندگاری طولانی: هرچقدر که روند این روش سریع است، اما ماندگاری بالایی دارد.
  4. تحریک تولید کلاژن: پی آر پی به طور طبیعی تولید کلاژن را در بدن تحریک می‌کند.
  5. ماندگاری بالا: نتایج طولانی مدت هستند، اغلب برای یک سال یا بیشتر باقی می‌مانند.
  6. سریع: درمان PRP گاهی اوقات ممکن است کمتر از ۳۰ دقیقه طول بکشد. از طرف دیگر، نتایج آن در کمترین زمان ظاهر می‌شوند.
  7. غیر تهاجمی: پی آر پی یک فرآیند غیر جراحی است. پلاسمای غنی از پلاکت استخراج شده از نمونه خون بیمار به سادگی با یک سوزن کوچک به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود.

5. سخن پایانی

پی آر پی صورت ترکیبی منحصر به فرد از جوانسازی و شفافیت پوست است. نتایج طولانی مدت ارائه می‌دهد و عوارض جانبی بسیار کمی دارد. این روش نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه در حوزه زیبایی است. قبل از انجام این روش زیبایی با یک متخصص پوست حرفه‌ای مشورت کنید تا مشخص شود که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.


0 دیدگاه
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری